Saturday 16 January 2010

Kesayangan Hamba


Insan kesayangan hamba:

1. Suamiku
Leader, Boss, sahabat, rakan kongsi, rakan gaduh, banker, consultant, supplier, walkie talking dictionary, driver, membantuku waktu aku susah, memahamiku, menjaga maruahku, mendidikku menjadi kuat menempuh cabaran kerja,

2. Ibuku,
Yang melahirkan aku, menyayangiku, menyusukan aku, membesarkan aku, mengasuh dan mendidik aku, yang pertama mengajarku mengaji Quran, menyelamatkanku dari kebakaran, membenarkanku, mendoakan yang baik-baik untukku ..., seorang yang sabar atas semua hinaan orang, cool, mottonya ...'ala masalah tu hanya senipis kulit bawang, ko pasti dapat atasinya'.

3. Ayahku,
Mendidik dan membesarkan aku, mencurahkan ilmu dan pengalaman kehidupan, mengajar aku bertatih dan berjalan kerana aku hanya mampu berjalan seumur 5 tahun sehingga semua orang kampung menyangka aku sudah cacat, sabar menempuh hinaan orang, bekerja keras membanting tulang membesarkan 8 orang anak-anak.

4. Kakak Sulungku,
my second mom, my mentor, mengasuh dan mendidik aku, membelanjakan segalanya untuk pendidikanku, memberi makan dan pakai untuk ku, membela semua adik-adik, sabar menahan dugaan hidup, cekal, tabah, sanggup berkorban untuk adik-adik, penyelamat adik-adik.

5. Adik beradikku (7 orang)
Pembakar semangatku, rakan gaduh terutama adik bongsuku, rakan berbincang, teman seia sekata.

Ya Allah! Semoga kami semua dirahmatiMu, tunjukkan kami jalan yang lurus jalan yang Kau redhai... Amin.

1 comment:

RikAmEikA said...

rakan gaduh???....hahaha...