Wednesday 3 October 2018

Hari ke 65 - 85

Pada 30/9/2018 aku sudah memulakan sesi baru dalam kehidupan. Berubah dengan menetapkan matlamat untuk berjalan kaki 10,000 langkah sehari. Hari Ahad itu memang la mudah capai 10,000 langkah sehari tetapi kalau hari bekerja agak sukar kerana perjalanan dari rumah ke tempat kerja tidak mungkin dapat mencapati 10,000. Langkah drastik yang aku ambil adalah mula menggunakan perkhidmatan awam ke pejabat. Bermula dengan menaiki ERL dan kemudiannya LRT Putra. Aku akan berjalan kaki daripada hadapan LRT Star BTS hingga ke ERL BTS. Kemudian dari LRT Putra TJ aku berjalan kaki hingga ke pejabat. Setiap hari perjalanan ini hanya akan mencapai 4,000 - 5,000 langkah sahaja. Tapi tak apa lah. Aku rasa ianya sudah memadai untuk aku seusia ini. Selepas 3 hari badan terasa agak ringan. Tapi kaki juga perlu dijaga supaya tidak sakit sewaktu berjalan.

Setiap Sabtu dan Ahad pula aku akan mula training movefit dengan Intan. Sangat mengujakan! Apa pun perlu kekalkan consistency aktiviti ini. Nak consistent tu la susahhhh..... Tak apa cuba sahaja! Jangan lupa pemakanan perlu dijaga juga. Sekarang berat badan 68kg. Harap dapat turun 10kg.


Aku dan dia
Mary's Cabin 
  13/9/2018 hingga 3/10/2018.

No comments: