Thursday 11 September 2014

Tak ada apa-apa

Semalam terjumpa blog yang pada aku sangat menarik kerana berkaitan dengan kehidupan dan impian aku. Blog ini memberi inspirasi kepada aku untuk bersyukur dengan apa yang aku lalui sekarang... macam biasa la... pasal tempat kerja.

Memang susah untuk kita jumpa dengan kerja yang bersesuaian dengan jiwa kita sementelah kita pulak bukan orang kaya-kaya yang boleh buka perniagaan atau buat pekerjaan apa saja dengan mudah. Kita nak berniaga pun kena fikir nak cari modal dan barang perniagaan yang nak dijual.

Apa-apa pun semua impian yang kita hendak capai mesti bermula dengan satu langkah, baru lah kejayaan boleh mengekori kita. Selagi tak dicuba kita tak akan tahu keupayaan kita.

Beruntung mereka yang mempunyai bakat dan kemudiannya digilap untuk dijadikan mata pencarian. Seperti orang yang pandai menjahit, bertukang, melukis, menulis, berkebun dan sebagainya. Bekerja pejabat ni sungguh membosankan. Tapi kalau dah itu sahaja rezeki kita, bersyukur sahaja!

Aku minat dengan buku-buku dan majalah tapi rezeki bukan terarah kepada itu.

Banyak perkara nak dibuat dalam hidup ini. Rancang dan laksanakan langkah demi langkah. Senyum lah...

No comments: