Wednesday 29 October 2014

Tukar Bahagian Lagi...

Berkuatkuasa 20 Oktober 2014, aku mendapat surat arahan bertukar bahagian. Rasanya baru setahun 3 bulan aku di Unit ini. Kenapa dan mengapa aku ditukarkan tiada siapa pun mahu memberitahu aku kenapa. Bila bertanya dengan Bahagian Sumber Manusia pun mereka tidak mahu menjawab apa-apa. Memandangkan di Unit aku report duty direct kepada Dato' CEO, makan bolehlah aku menganggap bahawa selama setahun 3 bulan ini Dato' CEO tidak berkenan dengan aku. Walaupun memang lah pada awal aku masuk ke Unit ini pada tahun lepas aku pernah berterus terang dengan Dato' yang aku memang tidak suka diletakkan di Unit beliau. Mungkin sekarang ni bila beliau akan menamatkan perkhidmatan maka terus dia menunaikan hasrat aku tidak suka berada di Unit ini. Semua orang terlalu berahsia kenapa aku ditukarkan dalam notis 2 hari sahaja. Malas nak pikir panjang dan menjawab pertanyaan orang lain, aku katakan mungkin aku tak perform maka Dato' tukarkan aku. What ever lah...

Bos baru pulak minta aku melaporkan diri pada beliau hanya pada 1 Nov 2014 agar aku dapat menyelesaikan semua hal-hal mesyuarat di Unit. Lagi sekali what ever lah...

Jadinya 1 Nov aku mulakan dengan cerita baru, peal baru, angin baru... Dushh!!!

No comments: