Tuesday 2 December 2014

Kemas Yang Tak Terkini

Di bahagian baru ni memang selesa dan tidak ada banyak masalah. Cumanya kena tukar sikap sikit... kena jadi saya yang menurut perintah. Walau macam tak kena dari segi dasar dan membuat keputusan, aku terpaksa pejamkan mata dan kuncikan hati... sudah begitu keputusan mereka orang atasan. Part aku dah cakap sudah, kalau tak nak dengar ikut suka hati tuan ler....

Sekarang ini aku lebih kepada mencari perkara yang mudah dan ringkas. Tak mahu fikir benda-benda yang boleh merosakkan fikiran dan hati (pasal kerja la ni). Kalau tahu salah, bagitahu mereka, kalau mereka tak mau dengar, sudah lah... biarkan saja.

Aku lebih nak fikirkan mengenai anak-anak kucingku saja. Makan minum mereka, kebersihan rumah mereka dan sakit pening mereka. Letih memang la letih menguruskan mereka tapi.... never never give up... serahkan saja semuanya kepada Allah Taala.

Sekarang ni musim tak sihat. Aku tak kisah, kucing pun ada yang tidak sihat. Redha jer lah.

Seronoks  sebenarnya melalui alam kehidupan 40-an ini. Sudah melalui fasa matang, berpengalaman, pandang ke depan dan dah pandai menjangkakan apa yang akan berlaku. Hmmm... matlamat kehidupan juga sudah berubah. Suka nak blog walking, view pengalaman orang lain macam berkebun, menternak kambing etc. Seronok... enjoy! Walau hanya di alam maya.

Seronok bila memikirkan berani ke nak keluar dari comfort zone kerja makan gaji? Dare to do business? Your own business? Hihihihi... duit bukan lagi keutamaan. Ketenangan dan keringkasan itu yang dicari. Tapi tak mahu la pulak jadi yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran.

Apa pun just forgive and forget benda yang lepas. Enjoy sekarang dan akan datang. Tentukan dan capai impian diri sebelum ajal menjemput!  

No comments: