Friday 21 December 2018

2018 View

Kebahagiaan itu didalam hati. Bukan luaran. Tiada apa di luaran yang boleh mempengaruhi kebahagian didalam hati. Saat menempuh dugaan pun sekiranya hati rasa bahagia ia tetap akan bahagia. 

2018 berjalan dengan baik - kerana hidup itu adalah sepatutnya sebegitu. Apa yang dilalui itu lah takdir kehidupan. Tiada yang buruk atau terlalu bagus. Semuanya adalah kehidupan yang perlu dilalui. Suka atau duka atau apa saja yang ingin dinamakan ia tetap kehidupan yang telah ditetapkan.

Hari ini adalah hari yang lebih baik daripada semalam. 

Daripada dulu aku ingin tetap menjadi diriku sendiri - keunikan aku sendiri. Aku adalah aku dan aku tidak ingin menjadi orang lain. Aku berperang dengan diriku sendiri. Aku bersahabat dengan diriku sendiri. Tetapi aku tidak bersendirian kerana aku sentiasa ada aku. Trust yourself!

Luarannya aku selalu bergaduh dengan dia. Dari awal tahun hingga akhir tahun, dari tahun 1999 hingga hujung nyawa pun aku dan dia akan tetap bergaduh. Begitu lah kami....

Jangan bangga dengan diri sendiri tetapi sayangi dan percayalah kepada diri sendiri. 
 
Ada agenda ada perancangan 2019 yang lebih mencabar. Mencabar diri sendiri fizikal dan mental. Perlahan-lahan pasti berpuas hati. 

Aku dan dia
Mary's Cabin 
  21/12/2018

No comments: