Sunday 28 December 2008

Hipokrit!!!

Perwatakan luaran mahupun pemakaian luaran hakikatnya tidak melambangkan apa yg ada di dalam hati mereka. Hari ini aku makin menyakini bahawa 'physical appearance' yg elok dan sopan belum tentu menjamin hakikat sifat dalaman seseorang. Kita boleh saja dibohongi oleh mereka yang berpakaian menutup aurat sepenuhnya atau juga yang santun bicaranya. Ada yang sungguh hipokrit apabila menyembunyikan sifat sebenar di sebalik pemakaian dan kesopanan mereka. Aku sudah muak dengan perangai mereka ini. Aku menyesal mengkagumi mereka sebelum ini malah sudah bosan mendengar syarahan mereka yang tiada jujurnya. Malas memandang mereka ... aku cuma mahu menjadi diriku... aku dan diriku... tapi aku juga jelas bahawa 'nobody's perfect'. Sabarlah hai hati... Aku akan mempertahankan orang-orang yang aku sayang .... suamiku, ibu bapaku dan adik beradikku. Yang lain-lain itu tolak ke tepi sahaja. Sebab aku sudah semakin dewasa dan tersangat memahami akan sikap hipokrit mereka.

No comments: