Sunday 21 December 2008

Rumah Kecil




Semua orang ada rumah idaman. Tak kiralah rumah kecil ke atau rumah besar. Kakakku akan berpindah ke rumah mereka sendiri hujung bulan ini. Aku telah ke rumah baru mereka yang padaku cukup comel. Aku pun teringin untuk mendiami rumah seperti itu. Memang aku terlalu menggemari rumah kecil. Padaku rumah kecil senang diuruskan dan tidak perlukan perhiasan yang sarat. Itulah yang aku sukakan. Rumah kecil memudahkan aku untuk bergerak dan mengemas apa yang patut. Lagipun rumah kecil sesuai untuk ahli keluarga yang kecil seperti aku. Selama 9 tahun aku menginap di rumah sederhana besar dan sekarang besar membuatkan aku terpaksa mengalah dan mengakui yang diriku tidak betah mendiami rumah sebegini. Terlalu banyak ruang untuk dihias membuat aku cepat jemu dan yang paling aku tidak gemari adalah masa dan tenaga yang diperlukan untuk menguruskan rumah besar ini.




No comments: